Інтеграція - зусилля,
спрямовані на введення дітей з особливими освітніми потребами у регулярний
освітній простір. Ми пристосовуємо учня до вимог школи.
Інклюзія передбачає
пристосування шкіл та їх загальної освітньої філософії та політики до потреб
усіх учнів – як обдарованих дітей, так і тих, котрі мають особливі потреби.
Інклюзія потребує змін на всіх рівнях освіти, оскільки це – особлива система
навчання, яка охоплює весь різноманітний контингент учнів та диференціює
освітній процес, відповідаючи на потреби учнів усіх груп та категорій.
Інклюзію
в освіті можна розглядати як один із багатьох аспектів інклюзії в суспільстві
вцілому.
Інклюзивна
школа
Інклюзивна
школа – заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх
послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище,
методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає
батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до
різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат в шкільному середовищі.
Не
дивлячись на те, що інклюзивні школи забезпечують сприятливі умови для
досягнення рівних можливостей і повної участі, для їх ефективної діяльності
необхідні спільні зусилля не лише з боку вчителів та персоналу школи, а й
ровесників, батьків, членів родин.
Інклюзивний
підхід:
створення
таких умов, за яких усі учні мають однаковий доступ до освіти, у тому числі
діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у загальноосвітніх
школах;
водночас,
усі учні мають можливість отримати досвід, знання, які сприяють подоланню
упереджень й дискримінації та сприяють формуванню позитивного ставлення до тих,
хто „відрізняється”.
Ключовий
принцип, який лежить в основі інклюзивного підходу, полягає в тому, що школи
мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних,
інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. До їх
числа належать діти з проблемами у розвитку та обдаровані діти, безпритульні і
працюючі діти, діти, котрі належать до мовних, етнічних чи культурних меншин.
Школам необхідно знаходити шляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх
дітей, включаючи дітей, які мають фізичні чи розумові проблеми.
Інклюзивна
освіта базується на таких принципах:
Цінність
людини не залежить від її здібностей і досягнень.
Кожна
людина здатна відчувати і думати.
Кожна
людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою.
Адаптація
системи до потреб дитини, а не навпаки.
Справжня
освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків.
Всі
люди потребують підтримки і дружби ровесників.
Задоволення
індивідуальних освітніх потреб кожної дитини.
Визнання
спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення
суспільством відповідних для цього умов.
Залучення
батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших
вчителів своїх дітей.
Командний
підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів,
батьків та спеціалістів.
Складність
завдань повинна відповідати здібностям дитини.
Рівний
доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної
освіти
кожною дитиною.
Подолання
потенційних бар'єрів в навчанні.
Інклюзивна
освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне
середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.
Інклюзивна освіта — освітня система, що грунтується на принципі
забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем
проживаня, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в
умовах загальноосвітнього закладу.
«Інклюзивне навчання – це
комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з
особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно
орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей
навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної
освіти. Наказ
МОН від 01.10.2010 № 912).
Інклюзивне
навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в
загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка
як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і
діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Інтеграція - зусилля,
спрямовані на введення дітей з особливими освітніми потребами у регулярний
освітній простір. Ми пристосовуємо учня до вимог школи.
Коментарі
Дописати коментар